Friday, September 5, 2014

Kejadian 17 Ogos 2012 sebelum Hari Raya 2012

17 OGOS 2012 : 630ptng aku on the way ke selayang dari rumah mentua ku Ulu Klang. Perjalanan mcm biasa kete agak sibuk sebab semua orang dah mula balik ke kg masing2 untuk menyambut hari raya. Lebih2 lagi dalam keadaan hujan kete dah mula jem....aku drive mcm biasa....malang tak berbau tiba2 kete depan break Emergency.....aku pon break kete terlalu dekat pas tu dommmmm"""...aduh dah lah nak masuk waktu berbuka puasa.....besan dah masak jemput aku berbuka puasa bersama sebelum aku ke spore beraya bersama hubby.....Mujur kete yg aku langgar cuma bumper terkopek....kete kelisa aku remuk bahagian depan....nasib baik boleh jalan lg....nak tak nak hari tu jugak aku kena gie buat report untuk calim insurance. Aku kena saman rm150.00 setelah rayuan aku buat alhamdulillah klu tidak Rm300.....itu ini habis buat report kul 9mlm....apa yg dirancang semua tergendala.....dugaan b4 aku beraya dgn hubby.....

Mlm tu aku tdo rumah menantu aku...subuh aku nak ke LCCT Felight kul 10:10pg....Cucu2 ku dan anak p'puan serta menantu menghantar aku....syukur semua berjalan lancar......aku lepak lama di LCCT Sementara tunggu felight.....risau tetap melanda memikirkan kte yang belum direpair. Kul 10pg semua penumpang dah mula naik felight....tepat kul 10:10pg penerbangan bermula ke spore.....dalam felight aku banyak memikirkan psl kte.....sebab itulah satu2nya kte yg aku ada....

Sampai dispore kul 11:15pg abang saudara aku Bang Ngah Kamal yang jemput aku di airport Changi......Aku terus ke Adam Corner berjumpa dgn hubby aku terlebih dahulu.....hati berdebar2 sebab hampir 2 bulan lebih aku tidak berjumpa dgn hubby. Sampai di Adam Corner hubby tidak ada dia keluar ke bank bersama rakan dia Rzak. Hampir 15 minit aku tunggu ...OMG....aku nampak hubby aku berjalan kearah aku kurus sedikit dgn rambut yang panjang....mcm tak terurus jer aku tgok.....ya lah berjauhan dgn wife. Aku terus peluk hubby rindu sngttttttttt. Anak bujang aku pon sama dia terus peluk ayah dia.....nampak ceria happy sngt dia ayah depan mata.Borak sekejap pas tu aku terus ke hotel CHECK IN.....Budget hotel jer TAI HOE....1day 130 dollar. Ok lah janji aku dapat bermalam dgn hubby......

No comments:

Post a Comment