Saturday, January 1, 2011

Harapan kedua tercapai sudah......masih ada lg harapan ke 3




01012011 Alhamdulillah......dapat aku bersama-sama suami, anak-anak, menantu dan cucu menyambut tahun baru......Banyak kenangan dalam tahun 2010......pahit,manis,sedih, duka dan yang menggembirakan aku......pada 23.12.2010 hari yang bersejarah buat diri ku.....Anak lelaki aku mendapat keputusan PMR......yang cermelang bagi aku.......dengan keputusan 5A 3B.......apa yang membanggakan aku kesemua subjek penting mendapat "A".......Aku iringi dengan linangan air mata kegembiraan........sukanya ayah tak terkata apa-apa bila adik sendiri pergi ketempat kerja ayah memaklumkan adik mendapat 5A kesemua subjek penting.......Kepenatan ayah masa itu terubat dengan keputusan yang diharapkan.....

Sebelum keputusan keluar mama terlalu takut...kerna adik terlalu mengharap untuk memasuki kelas sains tulen.......sebab mama tahu bukan senang untuk mendapat Match, Sains, BM dan BI "A".......tapi dengan keyakinan adik belajar tanpa tusyen yang mama lihat setiap pagi,,,,,,,,,, dengan itu mama selalu berdoa adik akan berjaya.......dengan izin allah anak aku mendapat apa yang diharapkan.........tercapai sudah impian adik untuk masuk aliran sains tulen.......jangan sia-siakan......mama harap adik belajar bersungguh-sungguh......untuk menghadapi SPM........semoga adik mendapat 9A untuk semua subjek......

Cuba adik renungkan setiap hari pukul 4:30pagi ayah kelaur mencari rezeki dikala semua orang.......sedang lena diulit mimpi........sementara ayah ada berikan lah ayah kegembiraan........balaslah dengan keputusan exam dengan cermelang....tak kira apa jua exam yang akan adik duduki di tingkatan 4........itu saja pinta mama........ayah terlalu menaruh harapan pada adik untuk mengubah kehidupan kita....

Sikap ayah yang tak pernah jemu mencari rezeki.....untuk membesarkan adik dengan kakak........hargai ianya sebaik mungkin......andai kata satu hari nanti adik berjaya.....tak sia-sia pengorbanan ayah terhadap anak-anak dia.....amin semoga apa yang mama tulis ini menjadikan ianya satu kekuatan untk adik bertarung dalam pelajaran........bakal menghadpai SPM kelak.....

Jangan sekali-kali adik menghancurkan harapan ayah


No comments:

Post a Comment